информационни ресурси за бизнеса
физическа защита |  контрол на достъпа |  видеонаблюдение |  информационна сигурност |  пожарогасене |  СОТ |  оръжейни системи
Infoweek
интервю
Ще се фокусираме върху МСП и ентерпрайз сегмента
От: Виктория Лазова
11:49 22-11-2010
Стефан Големехов, снимка: InfoWeek
Стефан Големехов е продуктов мениджър за Symantec в Apcom България. С него разговаряме за развитието на секюрити бизнеса в България, потенциала, който има пазарът на Symantec, какви са последните заплахи в световен мащаб и как да се предпазим от тях. 

Г-н Големехов, отскоро Apcom пое дистрибуцията на Симантек у нас. Каква ще бъде стратегията ви за развитие на пазара?
Целта ни е да развием този пазар още по-добре, главно в няколко насоки. Едната е т.нар. секюрити бизнес, т.е. софтуера за антивирус, основния бекъп. Тези решения и досега вървяха добре, но има още възможности и пазарът не е изчерпан. Отскоро имаме и продукти с много добра цена, които адресират малкия и средния бизнес. Вече имаме решения, които са от високия клас и са вкарани в МСП сегмента, и те се предлагат на близо 50 на сто по-ниска цена.

Можете ли да споменете конкретни решения?
В антивирусната част това е решението Symantec Endpoint Protection Small Business Edition, т.е. защитата за сървъри и работни станции. Разликата между този продукт и съвсем същото решение, но за големи корпорации, е в това, че при версията Small Business липсват някои функции, които в малкия бизнес няма да са необходими, като например Network Access Control, управление на USB устройств, Application Control и др.

Възможно ли е надграждане на решенията за малкия бизнес, ако има необходимост от страна на клиента?
Разбира се. Клиентите биха могли, ако преценят, че им трябва по-голямото решение впоследствие, да направят продуктов ъпгрейд, при което те не губят направената вече инвестиция, а по-скоро доплащат разликата. 

Предлагаме също и друг основен продукт - Symantec Protection Suite Small Business Edition, който покрива endpoint защитата плюс предоставя защита за мейл сървър Exchange, антиспам и добавя нещо ново, което за момента е уникално за Symantec, и това е бекъп за работните станции. Добавянето на този бекъп към антивирусното решение не оскъпява продукта. 

Казахте, че пазарът на Symantec у нас има потенциал. Къде го виждате?
Едната област, както споменах, е средният и малкият бизнес, тъй като за нас това е пазарна ниша, която не е била достатъчно развита поради ценовия аспект. МСП е изключително ценово чувствителен сегмент и там до момента нямахме силно присъствие. 

Другата ни стратегическа цел е развитието на ентерпрайз бизнеса. Тук визирам решенията на Symantec, които са извън антивирусния софтуер. Повечето хора свързват Symantec с антивирус, включително и Norton антивирус. Това много отдавна не е така и особено сега продуктовото портфолио е огромно. Не е тайна, че Symantec расте чрез покупки на компании, като последните по-големи са PGP и VeriSign. Чрез тях компанията прибави и решения за криптиране и автентификация за достъп. 

Причината за тези придобивания е мисията на Symantec „Сигурността на вашите данни“. Това обаче не включва само антивирусен софтуер и защитни стени. Компанията разширява това понятие до „пълна сигурност на данните“, като се започне от защита на данните от външна намеса, от кражба, от неправилна употреба, от загуба поради проблем със системата и с хардуера, от загуба поради вътрешно вмешателство. Така че тези покупки на Symantec никак не са случайни, те са с цел да се завърши концепцията на компанията за цялостна защита. 

Точно там и ние виждаме възможност за развитие – нещо, което за съжаление в България не успяхме да развием правилно досега. Тук имам предвид ентерпрайз продуктите – решенията за клъстеринг, репликация, оптимизиране на сториджи, откриване на проблеми със сториджи, архивиране на информация, създаване на отчетност спрямо одиторски организации, включително за ЕС, особено важно за телекоми и банки. 

Продуктите на Symantec могат да помогнат за оптимизиране на това, което дадена компания вече има. Тоест, да не се налага компанията да прави инвестиция в разширяване на хардуерната база, особено що се отнася до сториджа – нещото, което расте най-бързо във всяка една организация. 

Обявихте, че ще предлагате продуктите на Symantec през партньорската мрежа на Apcom. Каква е тя?
Apcom е нов дистрибутор и като такъв тепърва изгражда своята мрежа. Но както е ясно, ние не започваме от нулата. В страната вече има изградена партньорска мрежа на Symantec, която ние, разбира се, ще поддържаме и ще се опитваме да развиваме, за да можем да намерим, особено в ентерпрайз сегмента, правилните партньори, които могат да развият този бизнес. 
Ще търсим партньорство и със големите системни интегратори. Те вече имат опит с големи проекти в хардуера, софтуера, силни са в услугите, и аз мисля, че Symantec може да бъде един допълнителен коз за тях, решение, което може да им даде поле за много услуги. А услугите са това, което носи бизнес. 

Кои решения от портфолиото на Симантек ще дистрибутирате?
Пълното портфолио от решения, като ще се фокусираме както върху МСП, така и върху ентерпрайз сегмента.

Ще дистрибутирате ли и решенията за домашни потребители?
Все още нямаме договор за продуктите Norton, които са именно решенията за дома. Очакваме обаче развитие в най-скоро време, като разширим договора ни и с тези решения. Не е тайна, че за нас това е интересен бизнес. Причината за нашия интерес е, че продуктите на Norton са едни емблематично добри продукти и те са много добре приети от потребителите. Особено на Запад това е водещо решение. 

Как се модифицират заплахите за сигурността днес и какви са тенденциите в заплахите и съответно – в защитата?
Актуалната тенденция, която обаче не е нова, е, че заплахите се модифицират и атакуват от няколко вектора едновременно – през имейл, през обмен на файлове и през други уязвимости например в операционна система или приложение. От друга страна, спамът продължава да е голям проблем, или т.нар.фишинг атаки. Напоследък подобни фишинг атаки започват да се появяват и за български банки, което може да предизвика голям проблем, ако хората се доверят. В тази насока новост в софтуерите за защита, е, че те проследяват, когато потребителят отива на даден линк, дали този линк наистина е легитимен, а не е нещо замаскирано. 
Относно корпоративния сегмент заплахите не са се променили много. Новото там е, че те започват да идват по-скоро отвътре – от страна на служители. 

Каква е защитата в този случай?
Има защита и конкретно за Symantec това е решението Data Loss Prevention (DLP). След съответните настройки софтуерът „разбира“ какво даден служител изпраща с даден имейл и ако този служител няма необходимата за това оторизация, изпращането на имейла се блокира. 

Как оценявате предлагането на сигурността като услуга?
Като услуга може да се предостави като директна свързаност за защита – например антивирусна защита или друго, както и отдалечен мениджмънт. Това означава, че потребителят не се интересува какво се случва, а някой друг се грижи защитата да се ъпдейтва, да се настройва, да се правят промени по нея при необходимост и др. Клиентът само заплаща такса да бъде защитен. Но аз лично мисля, че все още е рано за България да се предлагат такива услуги. Пазарът още не е узрял. 

Symantec, от своя страна, има интересна услуга, предлагайки директно секюрити мениджмънт за крайни клиенти отдалечено. Това става чрез достъп до инфраструктурата на клиента, като се инсталира софтуер, който позволява да се контролират хардуерът и софтуерът, свързани със сигурността. След което от Symantec централно се следят и настройват всички тези устройства на база на предварително договорени с клиента параметри, като се реагира незабавно на възникнали заплахи. Като собственик на най-голямата мрежа за сигурност Global Intelligence Network, Symantec следи над 60% от целия световен трафик и прави корелация какво се случва и защо, като тази информация непрекъснато се обновява. 

Тази услуга на Symantec също се предлага през партньорите, като се ползват ресурсите на Symantec. Разбира се, партньорите могат да предлагат сигурността като услуга и със собствените си ресурси и по собствена стратегия. 

А кога ще стартира в България услугата на Symantec?
Тя вече е стартирала у нас и за момента ни предстои да убедим клиентите, че това за тях е добра инвестиция в информация. От нея ще се заинтересуват само клиенти, които искат да са в крак с тенденциите в промените и да знаят какво се случва, преди то да е стигнало при тях, за да могат да отговорят максимално бързо. Това е именно идеята на мрежата Global Intelligence Network. Вътре в нея не се разпространяват дефиниции, а по-скоро се дава информация за зараждащи се заплахи, както и съвети какво да се направи, за да се спре появата на заплахата при клиента, преди още да са излезли съответните пачове, дефиниции и др.  


 
Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Лично:
Най-нови от интервю
Очаквайте нови устройства с Bay Trail през Q4 на 2013 г.
10:15 14-10-2013
Богдан Джорджеску от Intel пред InfoWeek
Интернет на нещата е голяма възможност за България
11:28 15-04-2013
Бернд Хайнрихс пред InfoWeek
До 92% от всички пробиви са в софтуерните приложения
10:42 18-03-2013
Димитър Цветков и Борис Накев пред InfoWeek
  Най-четено от интервю
10:42 18-03-2013 До 92% от всички пробиви са в софтуерните приложения
11:28 15-04-2013 Интернет на нещата е голяма възможност за България
11:49 26-04-2010 Желаем да бъдем доверен съветник на българския бизнес
11:10 29-10-2012 Широколентовият достъп e основен инструмент за развитие
10:15 14-10-2013 Очаквайте нови устройства с Bay Trail през Q4 на 2013 г.