информационни ресурси за бизнеса
SEO |  маркетинг |  реклама |  медии
Infoweek
полезно
Мислене извън опаковката
От: Мирослава Цветанова, Xerox България
Още за дигиталните технологии в процеса на опаковане
15:05 9-03-2012
Печатът на опаковки се превръща в индустрия със значителен ръст поради важното въздействие на опаковката върху позиционирането на продукта и неговата продажба. В света на маркетинга, опаковката се възприема като последна възможност за повлияване върху решението за покупка на потребителите. Това въздействие води до нов подход в изработването на опаковки и превръща този елемент в изключително силен маркетингов инструмент за създаване на допълнителни възможности за продажба, особено в настоящия икономически климат.

Съвременният подход към опаковането помага за намаляване на отпадъците и опазването на околната среда. Проучванията сочат, че повече от 20 процента от всички опаковки по един или друг начин са нерентабилни или се изхвърлят заради високия обем минимално количество за изработка. Според изследване на Pira International относно развитието на методите за природосъобразно опаковане, 79 процента от анкетираните сочат, че опазването на околната среда и разработването на нови материали са съществени за ръста на техния бизнес.   

Потреблението на опаковки е по-високо от когато и да било, като тенденциите в тази индустрия се променят, за да отговорят на настоящите нужди и очакванията на бизнеса. Чрез опаковката производителите днес трябва да отправят въздействащо послание към крайните потребители и в същото време да намалят тоновете отпадъци от ненужни опаковки, които всеки ден се изхвърлят на сметището.

Дигиталният печат, който позволява производство на материали с променлива информация и при поискване, навлиза и в опаковъчната индустрия. Производствени модели като “Just in Time” затвърждават идеята, че поддържането на склад на опаковъчни материали вече е безсмислено и нерентабилно. Освен съхранението, което обичайно възлиза на 10 процента от стойността на опаковката, има разходи за доставка и фира при промяна на продукта или неговите спецификации.

С напредване на технологиите, подготовката на задачата за печат, която някога отнемаше няколко дни, вече може да бъде осъществена в същия ден.

Примерът на Microsoft 

Осъзнавайки, че пакетирането при поискване може да доведе до намаляване на разходите и да помогне за опазване на околната среда, в началото на 2009 година Microsoft поръчва на базираната в Дъблин Mediaware Digital да произведе сгъваеми картони, които да бъдат използвани за предстоящото представяне на пазара на Windows 7 и редица други продукти на компанията. Mediaware предлага уникален процес на опаковане при поискване. В поредица от къси тиражи Mediaware отпечатва гланцови, пълноцветни сгъваеми картони, които да опаковат новия софтуер на Microsoft. Опаковките били необходими на десетки езици и в различни обеми за ежедневна дистрибуция из цяла Европа, Средния изток и Африка. 

Mediaware разработват своето решение за автоматично пакетиране съвместно с Xerox. Заедно работят по въпроса за напасване с работните потоци и логистиката на Microsoft, за да изпълнят необходимото в момента на поръчване и в точното количество. Съвместно разработената от Mediaware и Xerox система изпълнява поръчки чрез няколко автоматизирани интерфейса, поддържа многоезично печатане, бърз преход от един език към друг и изработка на малки партиди с променлива спрямо потребителите информация. На практика това означава, че кутията може да бъде завършена - от първоначалната поръчка до готовата за използване опаковка, за по-малко от 45 секунди.

В допълнение към икономическите ползи, опаковането при поискване, от типа на това, използвано от Microsoft, щади и околната среда. Когато природосъобразна практика за опаковане стане част от веригата за доставки, тя е печеливша за всички участващи страни.

Крачка напред

Според InfoTrends брутните приходи от изработването на цветни опаковки и етикети при поискване ще продължи да се увеличава, достигайки  близо $4 милиарда в цял свят до 2014 година.

И все пак, защо навлизането на дигиталния печат в опаковъчната индустрия не е по-бързо? Новите техники за производство на опаковки имат своите предизвикателства: да се извлече възможно най-доброто от опаковката като маркетингов инструмент и оптимизирането на тиражите, изисква значителни промени в мисленето. Производителите ще трябва да преосмислят функционалността на тяхната верига за доставки, а самата индустрия ще трябва да възприеме опаковката като цялостен маркетингов процес, а не просто като кутия. Това изисква буквално „мислене извън опаковката”.
Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Най-нови от полезно
ArcGIS 10.2 е вече в България!
banner 11:56 14-11-2013
Ново поколение ГИС от Esri предоставя революционни функции
Сирма подобри процесите си по разработка на софтуерен код
banner 15:50 21-08-2013
Фирмата очита силни резултати от изпълнението на ЕС проект
Производствените си процеси оптимизира Сирма Солюшънс
banner 07:00 10-08-2013
Компанията реализира договор за безвъзмездна финансова помощ
  Най-четено от полезно
07:00 10-08-2013 Производствените си процеси оптимизира Сирма Солюшънс
15:50 21-08-2013 Сирма подобри процесите си по разработка на софтуерен код
16:20 12-07-2012 KYOCERA Document Solutions празнува 20-годишнината на ECOSYS
11:56 14-11-2013 ArcGIS 10.2 е вече в България!
09:43 3-10-2012 Следващо поколение енергийноефективно UPS анонсира Eaton