информационни ресурси за бизнеса
SEO |  маркетинг |  реклама |  медии
Infoweek
полезно
79% от българите проучват в интернет,преди да правят покупки
От: InfoWeek
E-consumers Report проследява нагласите на потребителите
13:17 13-12-2010
53% от потребителите в България са си купили продукт, след като са научили за него в интернет, а 44% от тези, които не ползват интернет, се допитват до свои приятели, които черпят информация онлайн. В същото време 79 на сто от българите правят проучване в интернет за продукт, преди да направят покупка. 

Данните са от изследване за поведението на интернет потребителите в България “E-consumers Report”, проведено от All Channels | Interaction, дигиталната агенция на All Channels Communication, съвместно с агенцията за маркетингови проучвания „Ноема“. Според специалистите, направили проучването, резултатите от него потвърждават факта, че 

интернет става един от основните фактори 

при вземане на решение за покупка.

Според резултатите от изследването потребителите се влияят силно от негативни мнения във форуми, като близо 2/3 от българите биха се отказали от покупка на определен продукт, ако видят негативно мнение за него.

Най-голямо влияние върху решението за покупка оказват негативните мнения, споделени в корпоративни сайтове и форуми. Според проучването 

64,5% от потребителите биха се отказали от покупка 

на даден продукт или услуга, ако прочетат негативно мнение за него в корпоративен сайт. Почти толкова (65,1%) са и хората, които биха се отказали, ако прочетат подобно мнение във форум. Не толкова доверчиви на подобни мнения са попадналите на тях във Facebook (41,5%), блоговете (45,4%), svejo.net (37,6%)и др. Заедно с това 1/3 от потребителите търсят съвети в социалните мрежи и блогове, преди да направят покупка.

В България публикуването на негативно мнение за дадена марка се случва доста често, сочат още данните от E-consumers Report.Според статистиката 10,7 на сто от българите са много по-склонни да оставят негативни коментари, отколкото позитивни (10,4%). „В тази връзка е добре марките да отговарят на негативните мнения за тях в интернет, още повече че това е лесно постижимо със съвременните възможности на Мрежата“, коментира Камелия Павлова, от All Channels | Interaction. 

Социалните мрежи 

влияят силно върху лоялността на потребителите, 

сочи още анализът.Според изследването българите се асоциират с марките, които обичат, и искат техните приятели да виждат това. 32% от потребителите в интернет стават "приятели с марки" в социалните мрежи Facebook и MySpace, като 43% от потребителите, които са приятели с марки в посочените мрежи, биха искали да виждат полезна информация за тях в постовете.

Резултатите сочат също, че 37 на сто от потребителите с приятели марки във Facebook споделят, че това повишава тяхната информираност, а за 31 на сто от тях това влияе върху избора им на продукт. Най-големи симпатии в интернет печелят обувките и дрехите, следвани от музиката и филмите, а технологиите са на трето място.

80 на сто от потребителите на Facebook обаче не искат да получават никаква продуктова информация, сочат още данните от анализа.Заедно с това, 71 на сто от потребителите казват, че не са купували продукт, препоръчан от техни приятели в социални мрежи.

Като цяло, 

52 процента от българите ползват активно интернет, 

което означава, че влизат един или повече пъти на седмица в Мрежата. 73,8 на сто от ползващите интернет, от своя страна, имат профил във Facebook, 30,6% имат профил във форуми, 10,3% - в Twitter, 9% - в LinkedIn, а 14,6 на сто изобщо нямат профил. 71% от хората с профил във Facebook влизат в него поне веднъж дневно. Това означава, че около 2 милиона българи активно се информират от тази социална мрежа 365 дни в годината, сочат данните от E-consumers Report. 70% пък редовно качват текст, снимки, музика или видео. Най-голяма е групата на 18-25-годишните (27,1 на сто) във Facebook, следвана плътно от 26-35-годишните (25,2%). След тях се нареждат потребителите във възрастовата граница 36-45 години (20,6%), 46-55 години (14,5%), над 56 години (9,8%) и до 17 години (2,8%).

Все повече хора пазаруват в интернет, но посочват като основно свое притеснение 

страха от злоупотреба с лични данни

(80 на сто). 26% от българите пазаруват от родни сайтове, а процентът на хората, пазаруващи в чужди сайтове, е относително висок – 19 на сто.„Сравнително ниският процент пазаруващи в интернет и страхът от кражба на лични данни насочват към необходимостта от развитие на банковите продукти и на онлайн бизнеса у нас“, смята Камелия Павлова. 

В интернет основно се купуват книги и туристически услуги, относително по-слабо се купуват дрехи и обувки, както и храна и цветя, а предпочитаните начини на заплащане са при доставка или с наложен платеж по банков път. 

Анализаторите, извършили проучването, смятат също, че следващият бум в потребителските предпочитания ще бъде мобилният интернет. В България, за разлика от света, едва 16 на сто от хората ползват смартфон към днешна дата. Предстои обаче бурно развитие в тази насока. Днес всеки четвърти българин влиза в интернет през мобилния си телефон, като половината от тях са на възраст между 26 и 35 години, сочат данните от E-consumers Report. 
Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
За проучването – накратко:
Типовете БГ потребители:
Най-нови от полезно
ArcGIS 10.2 е вече в България!
banner 11:56 14-11-2013
Ново поколение ГИС от Esri предоставя революционни функции
Сирма подобри процесите си по разработка на софтуерен код
banner 15:50 21-08-2013
Фирмата очита силни резултати от изпълнението на ЕС проект
Производствените си процеси оптимизира Сирма Солюшънс
banner 07:00 10-08-2013
Компанията реализира договор за безвъзмездна финансова помощ
  Най-четено от полезно
07:00 10-08-2013 Производствените си процеси оптимизира Сирма Солюшънс
15:50 21-08-2013 Сирма подобри процесите си по разработка на софтуерен код
16:20 12-07-2012 KYOCERA Document Solutions празнува 20-годишнината на ECOSYS
09:43 3-10-2012 Следващо поколение енергийноефективно UPS анонсира Eaton
11:56 14-11-2013 ArcGIS 10.2 е вече в България!