информационни ресурси за бизнеса
SEO |  маркетинг |  реклама |  медии
Infoweek
анализи
Десет тенденции в уеб маркетинга през 2010 г.
От: InfoWeek, бизнес новини
Къде да инвестираме, какво да тестваме и кое може да почака
11:50 5-07-2010
Да се получи максимална вързвращаемаст на инвестициите при наличен малък бюджет за маркетинг в една малка фирма, като при това се минимизира риска от възможни малка или дори отрицателна възвращемост – това е задача с доста непредвидим резултат, ако при инвестиране следвате тенденциите и новите технологии. За да се инвестира в тенденции се изисква разумно планиране във времето и анализ на потребителското търсене.

Тъй като ефектът от маркетинговите проучвания на тендениците е толкова по-добър, колкото по-ясно можете да формулирате обосновани прогнози, тук ви предлагаме няколко съвета, които могат да ви помогнат да избегнете възможните грешки при този вид маркетинг. Изброени са десет водещи маркетинг тенденции за 2010-та, подредени в произволен ред, които ще ви подскажат дали моментът е подходящ за инвестиране, за пробване или е по-добре да се изчака.

Тенденция №1: Оптимизация на търсачките (SEO)
Съвет: Опитайте

Сайтовете с подходящо съдържание и с линкове, на които може да се има доверие, продължават да са водещи в списъка на търсачките и през тази годита; макар през 2010-та да е с потенциал за развитие на някои нови стандарти. Обемът на уеб съдържанието непрестанно расте, а потребителите все повече се интересуват от специализирано съдържание и персонализирани резултати от търсенето.  Това означава, че търсачките се нуждаят от съответното персонализирано съдържание – било то авторски публикации или продуктова информация. Всъщност в алгоритмите на търсещите машини вече се обръща повече внимание на датата на публикуване, географското положение, браузърите за мобилни устройства, съдържание на социалните мрежи, както и на поведението на потребителите от минали периоди.

Не отхвърляйте сегашната си SEO (Search Engine Optimization) статегия, докато търсите възможности за персонализациая, а си осигурете част от бюджета за тестване на съдържанието, ключовите думи и линковете, които са насочени към нишова аудитория. Тествайте ключови думи и линкове в социалните мрежи, локални сайтове и мобилни уебсайтове. Направете си труда по-често да обновявате съдръжанието, което искате да по-висок рейтинг в търсачките. След като в търсачките са тествали тези нови цели и са разкрити някои конкретни стандарти, вие трябва да сте готови да инвестирате в завидимост от получените разултати.

Тенденция №2: Направете търсенето платено

Съвет: Инвестирайте

Платеното търсене не се смята за революционна новост, откак идеята за “long tail” търсенето се прилага като основен инструмент при търсенето според ключова дума. Това е добра новина, тъй като потребителите ще използват и през настоящата година търсачките като основен инструмент за откриване на необходимите им продукти услуги и ще продължават да кликат върху съответните реклами. Цените на рекламите в търсачките ще се задържат в приемливи граници, а средната възвращаемост на инвестициите ще остане сравнително висока, тъй като по-големите компании ще свият маркетинговите си бюджети и ще продължат да пренасочват ресурси към SEO тактики с по-ниски разходи с цел привличане на повече посететители при по-ниски цени. 2010-та има потенциал за постигане на още по-значително намаляване на цените за price-per-click, ако Bing успее да привлече достатъчно лоялни потребители и отнеме част от ауситорията на Google.

Тенденция №3: Имейл маркетинг
Съвет: Инвестирайте

Не е трудно да се вземе решение за инвестирате в този тип маркетинг, тъй като разходите са доста ниски. Но това не е единствената причина за изпращане на електронни събощения с маркетингова цел, разбира се. Повечето потребители все още възприемат електронната поща като основна форма за комуникация дори при наличието на достатъчно алтернативни начини, чрез които клиентите могат да се абонират за периодични издания, предназначени за малкия бизнес.

Маркетингът чрез електронната поща ще остане и през 2010 г. предпочитан канал за комуникация и през 2010 г. Дори може би ще се превърне в още по-мощен инструмент, защото доставчиците на този тип услуги засилват интеграцията със социалните мрежи, подобряват достъпа чрез търсачките до архивирани имейли, системите за автоматичен отговор и новите интегрирани приложения. 

Тенденция №4: Маркетинг чрез социалните мрежи

Съвет: Опитайте

Според маркетолозите социалните медии имат един съществен недостатък – прекалено много очи се взират в тях. Това може да изглежда привлекателно, ако сте собственик на голяма компания. Но за малките фирми, през 2010 г., дейностите, от които може да се извлече печалба, ще са все още изключение от правилото. Показателен тест за потенциала на вашия маркетинг в социалните мрежи е да се направи проучване на мнението на клиентите ви за това колко от тях гледат на социалните мрежи като на първостепенно средство за комуникация. Може да направите експеримент с вашата страница във Facebook и Twitter, ако преди това откриете, че значителна част от клиентите ви проявяват интерес да следят бизнеса ви и онлайн.

Добре е през 2010-та да тествате такова съдържание, което да привлича интерес към вашия бизнес и постоянни клиенти. Сегашните ви клиенти се много повече от някакви напълно непознати хора, които отговарят на офертите, публикувани в социалните мрежи - те вече ви познават и ви имат доверие, базирано на предишни техни покупки.

Тенденция 5: Блогове
Съвет: Изчакайте

Ако поддържате блог, който ви помага в търсачките да държите рейтинга си висок в търсачките; или с цел да информирате настоящите си клиенти, би трябвало да изберете една от двете стратегии – опитайте или инвестирайте. Но, ако вашият блог е опит за пробване на нови възможности, които да се приложат в контактите с клиентие,  то 2010 г. ще бъде годината, през която ще се проявят слабите страни на блогосферата и нейната уязвимост. Дали ще използвате успешно блога си зависи от това да привлечете посетителите със съдържание, което предполага общуване. Това значи още, че връзката с клиентите чрез блога е толкова добра, колкото и съдържанието на главната страница на уеб сайта ви. Ако тази страница е и вашият блог, чието съдържание се актуализира редовно, то комуникационният ви рейтинг е толкова добър, колкото е качествето съдържанието на последният пост в блога ви.

Вместо да правите блог с единствената цел да превърнете посетителите на сайта си в клиенти, през 2010 г. е по-добре да разработите качествено съдържание на основната си уеб станица. И когато откриете това, което работи за вас, просто не го променяйте повече.

Тенденция №6: Присъствие в уеб пространството
Съвет: Инвестирайте

Ако желаете хората да обръщат внимание на съдържнието в сайта ви, има смисъл да го рекламирате на някои от големите сайтове, които привличат повече трафик. Привличането на посетители към сайта ви не е най-важната цел през 2010 г. обаче. Вместо тази година това трябва да направите такова съдържание, което да е интересно за потребителите и да генерира посещения.

Тенденция №7: Мобилен маркетинг
Съвет: Пробвайте

В случай че не знаете, мобилният маркетинг е предназначен да достигне до хората посредством мобилните им телефони и смартфони. Малкият бизнес не разполага с кой знае колко възможности за привличане на интереса на клиентите чрез мобилни устройства, но 2010 г. предлага възможности ситуацията да се промени.

Тенденция №8: Подкастинг и онлайн радио
Съвет: Изчакайте

Онлайн радиото е сравнително нова, набираща популярност тенденция, която се дължи най-вече на факта, че т.нар. традиционно радио пострада много от решението на рекламодателите да пренасочат средствата си към цифровите формати. 2010-та ще бъде годината на проучването на възможността онлайн радиостанциите да заемат лидерска позиция при подкастинга, тъй като все още няма изявено водещо интернет радио.
Но дори и ако се открои такъв лидер до края на тази година, интернет радиостанциите ще трябва да направят медиите си по-ангажирани, с повече споделено съдържание, което да може и лесно да се проследява; да бъде и по-мобилно, като целта е да се съберат повече пари от рекламодателите. Ако искате да привлечете аудитория чрез излъчване или реклама в интернет медия, заложете на онлайн видеосъдържанието през 2010 г. и изчакайте радиото да се развие до етап реинвестиране.

Тенденция № 9: Онлайн видео
Съвет: Инвестирайте
Ако за да се опише една картина са нужни хиляди думи, то колко думи ще са необходими за онлайн видео с времетраене 30 секунди? С видео могат да се изразят неизброимо много емоции около покупките и още толкова запомнящи се моменти, свързани с определена марка. Доскоро разпространението на съобщения, съдържащи видео, беше ограничено и стигаше само до телевизионния екран. 

Тенденция №10: Купони, отстъпки и спестявания
Съвет: Опитайте

Това не е чисто интернет маркетингова тенденция, но е достатъчно важна и си струва да се спомене най-вече по икономически причини. 2009-та беше поредната трудна година за търговците, а потребителите вече толкова са свикнали когато пазаруват да търсят оферти, които предлагат големи отстъпки, че искат това да продължава вечно. Ако разчитате на големи намаления, с които да повишите продажбите и да преживеете икономическия спад, през 2010 г. ще трябва постепенно да отучите клиентите си да очакват ниски цени. Потребителие трябва да осъзнаят, че икономиката се възстановява. Преностройването на очакванията няма да стане лесно, затова се опитайте да смените отстъпките със специални привилегии - намаления за лоялни клиенти, безплатен ъпгрейд и други оферти, които няма да ви въвлекат в сравнение на цените.
Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Най-ново от анализи
Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014
11:41 21-05-2014
Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014
Настъпва епохата на личния облак
Всеки исландец получи безплатно дигитална валута
14:28 26-03-2014
Всеки исландец получи безплатно дигитална валута
Ауроракойните са третата най-популярна криптовалута в света
E-система за събиране на публични вземания стартира в НАП
11:36 16-12-2013
E-система за събиране на публични вземания стартира в НАП
Редуцира времето за подготовка на отчети от 1 месец на 1 час
  Най-четено от анализи
11:36 16-12-2013 E-система за събиране на публични вземания стартира в НАП
11:41 21-05-2014 Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014
11:21 16-12-2013 Как компютингът в облака ще промени бъдещето на ERP?
14:28 26-03-2014 Всеки исландец получи безплатно дигитална валута
11:10 16-12-2013 Как ще изглежда CRM през 2015 г.?