информационни ресурси за бизнеса
SEO |  маркетинг |  реклама |  медии
Infoweek
анализи
12 ключови фактора за успешен форум-маркетинг
От: InfoWeek, бизнес новини
Този тип маркетинг винаги ще ви отличи от останалите
11:33 5-07-2010
Маркегингът, използващ форумите, е невероятен инструмент за правене на онлайн бизнес, който ще ви отличи от останалите.
Участниците във форумите обикновено умело ползват всички възможности на Мрежата и са склонни да правят покупки онлайн. Много от тези потребители уважават също така мнеинето на експертите и блогърите, изразено по специфични теми във форумите.
Форум-маркетингът е ефективна стратегия за постигане висока възвращаемост на инвестициите (ROI), защото доброто впечатление може да ви е от полза, когато целта е маркетинговите ви послания да достигнат до колкото е възможно по-широк кръг потребители.
Форум-марктингът се ползва от някои собственици на фирми, когато желаят значително да увеличат влиянието си сред нишови, перспективни групи и сред известни хора от техния бранш.

Следвайки тези ръководни принципи стъпка по стъпка, можете да превърнете форум-маркетинга в част от общата ви онлайн маркетингова стратегия.

1. Намерете правилните форуми

Не си струва да си губите времето с всякакви форуми. Успешният форум-маркетинг означава да откриете подходящата общност за вашия бизнес.

Добре да сведете броя им до 5-10 форума, за които си струва да отделите време, за да ги разгледате и класифицирате според следните критерии:

•    Търсете форуми с поне 1 000 членове и 10 000 постинга.

•    Разберете дали в дадения форум се пускат поне 10 – 15 нови постинга всеки ден.

•    Пропуснете онези от тях, които са задръстени от спам съобщения.

•    Избягвайте форумите, хоствани от ваши преки конкуренти.

2. Направете си собствен форум колкото може по-бързо

Времето на създаване един форум е важно за онлайн общностите. Потребителите с по-далечна дата на регистрацията се ползват с по-голям авторитет в сравнение с новите членове. Някои форуми дори не дават възможност на новаците да публикуват свои постинги през първите няколко дни след регистрирането им. За да се възползвате от огромната преднина, която ранната регистрация ви дава, вие трябва колкото е възможно по-скоро да си създадете акаунти на собствени форуми.

Ефективният форум-маркетинг би трябвало да е част от дългосрочната ви стратегия. Мислете за форумите като за един от постоянните маркетингови канали за бизнеса ви, а не като за само една от многото цели, които трябва да се постигнат чрез най-новите идеи на рекламните кампании.

3. Проверете споразуменията с потребителите и основните правила за публикуване

По време на процеса на регистрация ще ви помолят да приемете споразумението за ползване на форума от потребителите и правилата за публикуване на текстове. Прочетете внимателно тези правила и условия на споразумението. Тези документи съдържат твърде много клаузи, изпълнение с юридически термини, затова е доста голямо изкушението просто да ги пропуснете и да кликнете върху бутона „да” без да сте ги прочели. Само че много форуми имат свои собствени уникални правила, на които сте длъжни да обърнете внимание.

Някои от най-важните въпроси са:

•    Имат ли право потребителите да слагат линкове в своите постинги?

•    Разрешено ли е на потребителие да рекламират своя бизнес?

•    Могат ли потребителите да качват търговски съобщения? 

•    Позволено ли е на потребителите да контактуват с други членове с цел реклама?

•    Какви са ограниченията за новите потребители?

•    Какви специални привилегии се полагат на потребителите – ветерани?

4. Изберете си подходящо потребителско име и аватар

Вашите потребителско име и аватар са първите неща, по които останалите потребители ще ви забележат. Изберете си потребителско име, което е лесно за запомняне и произнасяне. Ползването на истинското ви име може да е подходящо, особено ако то се асоциира с вашия бранд. Не се увличайте от странни комбинации от цифри или чудати словосъчетания.

Не си избирайте потребителски имена, които за вас значат нещо, но за останалите ще звучат нелепо (напр. иницалите на любимия ви учител от гимназията).
Една хубава ваша портретна снимка или симпатична снимка на децата или домашните ви любимци са много добри идеи за аватари. Избягвайте да ползвате снимки, които могат да се възприемат превратно или да се смятат за обидни.

5. Направете си впечатляващ профил

Един добър профил може да ви помогне да си спечелите доверие в дадения форум. Опишете подробно опита си и специализацията си. Може да добавите и някои интересни и забавни лични дейтайли, за да направите профила си „по-човешки”.
Информация за родния ви град, името на домашния ви любимец или предпочитаните ви спортни отбори са добър начин за разчупване на леда. Пазете се от споделяне на потенциално поляризираща информация за  политически или религиозни увлечения.
Оставете и координати за контакт, така че останалите потребители да могат да се свържат с вас в случай, че искат да научат повече за вашия бизнес. 

6. Представете се

Много форуми насърчават новите потребители да се представят пред общността като напишат уводно представяне. Това обикновено се прави чрез специално създадени графи за нови членове. Те обикновено са от типа „Кажете „Здравей” тук”, „Как ни открихте?” или „Вход за нови членове”.

Вашият уводен текст трябва да съдържа кратко описание на вашата експертиза и обяснение за причините, поради които се присъединявате към дадения форум. Това е възможност за останалите потребители да разберат, че вашата основна цел е да дадете своя принос към общността и да се учите от нея.

Не прилагайте никакви маркетингови прийоми в първия си постинг. Ако се опитате да продадете нещо още в първия си публикуван текст, много вероятно е да ви изгонят от онлайн общността.

7. Останете „в сянка” за известно време

Опитайте се да устоите на стремежа да започнете с постингите веднага. Форумите са затворени общности, които често пернебрегват новодошлите и дори си правят шеги с.тях Прекарайте известно време само в четене на публикациите във форума, за да добиете представа за културните норми и особеностите на общността. Разберете кои са най-влиятелните потребители и си отбележете кои теми са акнтуални винаги. Научете си урока добре, това ще ви е от помощ да се включите във форума по-бързо.

8. Дайте своя ценен принос за общността

Това е тайната за успешния форум-маркетинг. Когато и да ви зададат въпрос, свързан с вашите продукни или услуги, зашеметете ги с невероятно полезните си отговори. Тези ситуации са възможност да покажете своята компетентност и доброжелателност. Подкрепете съветите си линкове към сериозни източници, като се старайте да отговаряте на въпросите
колкото е възможно по-бързо.

9. Включете адреса на сайта си в сигнатурата

Това са текстове или графики, които се добавят в края на всичките ви постинги. Повечето хора използват за сигнатури свои любими цитати или линкове към предточитани сайтове. Някои форуми също така позволяват на потребителите да ползват сигнатури, чрез които да рекламират совствените си сайтове. В случай, че сте член на форум, който насърчава саморекламата, възползвайте се от тази възможност максимално!

10. Не се включвайте в спорове

Не се въвличайте в разгорещени спорове. Ще е доста неприятно, ако ви изгонят само заради това, че сте взели една от страните в някакъв спор. Ето как може да избегнете подобни драматични ситуации:

•    Непрекъснато си повтаряйте, че вашата мисия във форума е да създадете добро впечатление за бизнеса ви.

•    Пазете се от обсъждане на теми, свързани с политика или религия.

•    Не се поддавайте на натиска да давате критични отговори. Но ако все пак трябва да се включите с мнение, оставете си поне няколко часа за размисъл и „успокояване на топката”, преди да дадате отговор.

•    Използвайте емотикони, за да покажете кога се шегувате.

•    Приключете спора в момента, когато усетите, че дискусията се превръща в свада. Просто кажете, че сте съгласни с различните мнения и че предпочитате да смените темата с по-приятна.

11. Създайте win-win маркетингови кампании

След като спечелите уважението на потребителите, вие може да започнете да прилагате по-настъпателни маркетингови кампании. Насочете се към маркетингови техники, които ви гарантират успех сред общността във форума. Например, предложете на членовете специални отстъпки, безплатни мостри или забавни конкурси. Но преди да започнете дадена кампания, е добре да получите разрешение от модераторите на форума.

12. Внимавайте с аутсорсинга на форум-маркетинга

Много от маркетинговите компании използват ботове или нискоквалифицирани чуждестранни служители, които заливат със спам форумите. Спамът и да привлече за кратко трафик към сайта ви, но в дългосрочен план той може сериозно да навреди на репутацията ви. Когато наемате маркетингова компания, трябва да сте сигурни, че нейните експерти ще уважат желанието ви да ползвате само етични маркетингови практики, които да се отразят положително на имиджа на вашия бизнес.
Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Най-ново от анализи
Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014
11:41 21-05-2014
Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014
Настъпва епохата на личния облак
Всеки исландец получи безплатно дигитална валута
14:28 26-03-2014
Всеки исландец получи безплатно дигитална валута
Ауроракойните са третата най-популярна криптовалута в света
E-система за събиране на публични вземания стартира в НАП
11:36 16-12-2013
E-система за събиране на публични вземания стартира в НАП
Редуцира времето за подготовка на отчети от 1 месец на 1 час
  Най-четено от анализи
11:41 21-05-2014 Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014
11:36 16-12-2013 E-система за събиране на публични вземания стартира в НАП
14:28 26-03-2014 Всеки исландец получи безплатно дигитална валута
11:21 16-12-2013 Как компютингът в облака ще промени бъдещето на ERP?
11:10 16-12-2013 Как ще изглежда CRM през 2015 г.?