информационни ресурси за бизнеса
SEO |  маркетинг |  реклама |  медии
Infoweek
новини
Прогноза: Бизнесът ще търси алтернативни канали за реклама
От: InfoWeek
Facebook вече е твърде експлоатиран и по-малко интересен
07:15 21-02-2013
Агресивната реклама в интернет става все по-неефективна
През тази година бизнесът все по-често ще търси алтернативни социални канали за реклама, мобилният маркетинг във все по-голяма степен ще е свързан с местоположението на потребителите, а фокусът върху качествената графика и съдържание ще се завърне.

Това са някои от тенденциите, включени в годишните прогнози на дигиталната агенция eDesign за развитието на един от най-динамичните технологични сегменти. Нови играчи и платформи в сектора се появяват на практика всеки месец и променят възможностите за маркетинг в него.

Според експертите Facebook вече не е тренд – той е твърде експлоатиран и все по-мало интересен канал. Проблем пред рекламирането там е и наложената от социалната мрежа нова политика на платени постове, която ограничава възможността за достигане до аудиторията.

„С въвеждането на новите правила публикациите в корпоративна страница със, да кажем, 100 хиляди фена, ще бъдат видени само от около 16 хиляди от тях. И ако искате вашите послания да достигнат до останалите 84% от вашите фенове, ще трябва да плащате на социалната мрежа“, коментира Георги Костов, собственик в eDesign.

Алтернативни канали според Костов могат да бъдат Pinterest, YouTube, FoodSpoting, FourSquare, Instagram и др.; агрегатори и сайтове сравняващи цени; pay per click рекламни платформи; различни канали за мобилен маркетинг и др.

До края на 2015 г. интернет съдържанието в България, ще се достъпва повече през мобилни устройства, отколкото през десктоп базирани такива, прогнозират още от дигиталната агенция. Тенденцията към засилване на мобилното потребление на интернет услуги променя правилата както на маркетирането в интернет, така и на изграждането на уеб страници и създаването на съдържание за тях.

Наред с това, фокусът ще бъде изместен от изграждането на мобилни приложения към изграждането на мобилни сайтове.

В проектирането на интерфейса и структурата на сайтовете определящи ще бъдат идеите за независимост спрямо различните екранни резолюции, както и възможността за лесна и удобна навигация чрез докосване или така наречените touch интерфейси.

Услугите, базирани на локализация (LBS – Location Based Services), както и на стандарта за безжичен пренос на малки разстояния NFC (Near Field Communications), също ще започнат постепенно да набират скорост и у нас.

Все по-тясна интеграция със социални мрежи, уебсайтове от типа single page, при които цялото съдържание е достъпно чрез вертикално скролиране, както и все по-изчистен и „дишащ“ дизайн, с фокусирано и ясно съдържание – това са основните тенденции, които ще наблюдаваме при корпоративните страници според eDesign.

Агресивната и евтина реклама в интернет става все по-неефективна. Потенциалът на интернет рекламата е огромен и той многократно надхвърля този на традиционните медии, но некоректните практики лесно отблъскват потребителите.

Затова и след първоначалния период на неконтролирано използване на всякакви агресивни методи, пазарът вече преминава в своята зряла фаза, в която се търсят онези инструменти, които осигуряват дългосрочен успех, смятат експертите. Тенденцията в маркетинга ще е към предлагане на контекстуална реклама, а агресивните практики ще бъдат все по непопулярни, носейки на рекламодателите повече негатив, отколкото позитив.
Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Най-нови от новини
Бизнесът в облака е по-ефективен, но дали е и по-зелен?
07:38 21-05-2014
Компютингът в облака намалява разходите и СО2 емисиите
Вредните вещества от ТЕЦ-овете у нас надхвърлят допустимото
07:10 16-08-2013
ТЕЦ-овете не дават пари за пречиствателни съоръжения
Обучения по енергоефективност провежда Шнайдер Електрик
10:56 25-07-2013
Обучава служителите на 13 общини в България
  Най-четено от новини
10:42 18-03-2013 До 92% от всички пробиви са в софтуерните приложения
11:28 15-04-2013 Интернет на нещата е голяма възможност за България
12:55 24-06-2014 Зрелищно шоу подготвят 30 seconds to Mars за Sofia Rocks
07:00 10-08-2013 Производствените си процеси оптимизира Сирма Солюшънс
11:41 21-05-2014 Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014