информационни ресурси за бизнеса
SEO |  маркетинг |  реклама |  медии
Infoweek
новини
Проучване: Българите прекарват 16 часа седмично в интернет
От: InfoWeek, ИТ новини
За първи път „Mediascope Европа 2012“ включва и България
07:42 25-06-2012
IAB включи и България в проучването си
Според проучването, българите прекарват 16 часа седмично в Интернет, което превръща медиата във втората най-популярна след телевизията (23.2 часа седмично). Радиото (11.7 часа), вестниците (4.1 часа) и списанията (3.7 часа) се нареждат на 3-о, 4-о и 5-о място съответно. В европейски мащаб, Интернет потреблението на седмична база е 14.8 часа, повече от час по- малко спрямо България.

Данните са от общоевропейското проучване „Mediascope Европа 2012“, провеждано от Интерактив Адвъртайзинг Бюро (IAB). Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии - от радио и ТВ, през преса и списания, до Интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли. За България онлайн проучването е изпълнено от Global Park/ GMI при 1000 респондента.

В България, 36% от мъжете и 38% от жените използват Интернет докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най- голям процент от времето си в Интернет, докато гледа телевизия е тази от 16 до 24 години – 48%.

Влиянието на Интернет в България е силно. 51% от Интернет потребителите в национален мащаб споделят, че Интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% Интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че Интернет им помага да управляват здравето си.

„За първи път в историята на дигиталния бизнес в България българските рекламодатели и маркетолозите имат възможността да използват резултатите от независимо европейско изследване на тенденците за промяната в потреблението на медиите, еволюцията на консумацията на съдържание от телевизия и Интернет, онлайн активности, пенетрация на мобилни и смартфони, мобилна активност, електронна търговия, взаимодействието между дигиталните потребители и брандинга в Интернет, което да ги подпомогне при създаването на техните успешни стратегии за развитие на бизнеса и марките. За първи път имаме сравнителни данни (бенчмарк) за България спрямо европейските пазари“, коментира Жанет Найденова, председател на IAB България. 

Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Най-нови от новини
Бизнесът в облака е по-ефективен, но дали е и по-зелен?
07:38 21-05-2014
Компютингът в облака намалява разходите и СО2 емисиите
Вредните вещества от ТЕЦ-овете у нас надхвърлят допустимото
07:10 16-08-2013
ТЕЦ-овете не дават пари за пречиствателни съоръжения
Обучения по енергоефективност провежда Шнайдер Електрик
10:56 25-07-2013
Обучава служителите на 13 общини в България
  Най-четено от новини
10:42 18-03-2013 До 92% от всички пробиви са в софтуерните приложения
11:28 15-04-2013 Интернет на нещата е голяма възможност за България
07:00 10-08-2013 Производствените си процеси оптимизира Сирма Солюшънс
15:50 21-08-2013 Сирма подобри процесите си по разработка на софтуерен код
11:36 16-12-2013 E-система за събиране на публични вземания стартира в НАП