информационни ресурси за бизнеса
комуникации |  сигурност |  бизнес софтуер |  критични системи |  интернет |  зелени ИТ |  ИТ проекти |  cloud |  CAD/GIS/GPS |  документопоток |  финансови ИТ |  МСБ
Infoweek
анализи
Как ще изглежда CRM през 2015 г.?
От: InfoWeek
Намираме се на ръба на нова голяма промяна
11:10 16-12-2013
В облака техническите бариери пред CRM бяха превъзмогнати
Както ние свикваме с богатия на данни в реално време свят, съществуващите бизнес приложения, включително софтуерът за управление на връзките с клиенти, също трябва да се приспособят. Как да направим така, че този преход да бъде по-лесен? В началото на новото хилядолетие въпросът бе защо бизнес софтуерът не е толкова лесен за използване, колкото например Amazon.com. Тази идея трансформира индустрията и така бе създаден бизнес на стойност 24 милиарда долара. Благодарение на облачния компютинг техническите бариери пред възприемането на CRM бяха превъзмогнати, разкривайки ясен път към успеха му.

Малко повече от 10 години по-късно, експертите смятат, че се намираме на ръба на нова голяма промяна. Въпросът, който задаваме днес, е защо компаниите не могат да работят със същите интелигентни възможности, базирани на данни, като  Amazon? Според някои специалисти има поне две големи препятствия, които са застанали на пътя ни.

Първото препятствие е, че CRM базите данни стартират празни. Когато започнете да използвате такава система, има няколко записи на демо данни, но като цяло вие трябва да ги запълните. Със сигурност има добавки, позволяващи плащане на запис за импортиране на данни. Но това е напълно различно преживяване от присъединяването към LinkedIn, където базата данни стартира пълна. Ако за първи път използвате LinkedIn и потърсите „вицепрезидент „Продажби”, Калифорния”, ще получите повече от 15 000 резултата. Наред с това, качеството на данните е по-високо от онова, което бихте могли да поддържате самостоятелно.    

Второто препятствие е, че CRM софтуерът не е много интелигентен. Системите са много полезни за извеждане на данни чрез филтри, но този подход вече не е достатъчен, когато достигнете пет или повече критерия. Представете си филтриран преглед, използващ „по-голям от”, „по-малък от”, „започва със”, „включва”, „не включва” и т.н. Ситуацията се усложнява. И помислете за всички нови данни, които биват събирани – социални взаимодействия, уеб анализи, свързани устройства и т.н. Данните, които трябва да осмислим, са твърде много за съществуващите ни инструменти. 

Всеки бизнес разполага с данни. Нека ги използваме

Време е да си представим отново как компаниите работят въз основа на данните. Според някои специалисти това е следващата голяма промяна в CRM. Помислете си. Колко време отделяте за потенциални клиенти, които обаче не скланят? Половината от енергията си? Може би повече? В свят, в който разполагаме с огромно количество данни, това изглежда безсмислено.

Ние би трябвало да можем точно да прогнозираме успешните си резултати. Доскоро извинението беше: „Не съм като Amazon.com или Google, не разполагам с екип от компютърни специалисти, които да работят с този тип проекти”. Сега обаче започва битката за данните. 

Ето как се променят нещата

Следващото поколение CRM започва с предпоставката, че базата данни стартира пълна. Тя трябва непрекъснато да разкрива всичко, което би могла, за възможностите и клиентите ви. Системата трябва да наблюдава нови съобщения в уебсайтове, новини, публични оповестявания, съобщения в социални мрежи, вендори на технологии, разкриване на работни места и нови кадри. Това са данните, които сами бихте могли да обедините, но е много по-ефективно да използвате доставчик, който разрешава открай докрай проблема – всичко, от разследването в Мрежата до сключването на сделки за данни и обединяването на огромен корпус от анализи в нещо приложимо.

Просто добавянето на стотици допълнителни полета към запис за контакт не е много смислено. Вместо това той трябва да извлича достатъчно знания чрез машинно обучение. Компаниите се нуждаят от приложения, за да кажат на служителите къде да фокусират енергията си. Не искате ли CRM системата ви по всяко време да ви помага да разберете кои клиенти е най-вероятно да склонят и кои от тях биха имали най-голямо въздействие върху приходите?

Интелигентност срещу автоматизация?

Остава да видим кои ще бъдат победителите и губещите. Автоматизацията на продажбите и маркетинга направиха много за структурирането на фунията (от водещи до възможни клиенти и клиенти) и заедно с това събирането на трансакционни данни. Но когато става въпрос за превръщането на тези данни в приложими, е необходимо интелигентността да бъде паралелен стремеж на автоматизацията. Според някои това ще бъде отделен слой на интеграцията, който свързва системата за изпълнение, вместо да я заменя. 

Това ще позволи на компаниите да действат бързо, без да прекъсват съществуващите работни процеси. Също така, то позволява да избирате доставчика на „най-подходящата” интелигентност за бизнеса си. В зависимост от бизнес модела си и таргетираните клиенти може да разберете, че един вендор има по-добро покритие на данни или по-добри алгоритми, с които да отговори на нуждите ви. Или може да бъде като кредитния скоринг, при който някои доставчици могат да открият правилния отговор за много специфичен проблем в индустрията ви. 

Както и обаче да погледнете, бизнесът ще процъфтява. Заедно с демократизацията на прогнозните анализи ще наблюдаваме големи подобрения в производителността, смятат експертите. И точно както през изминалото десетилетие, онези компании, които първо се възползват от тези услуги, ще станат победители. 
Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Най-ново от анализи
Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014
11:41 21-05-2014
Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014
Настъпва епохата на личния облак
Всеки исландец получи безплатно дигитална валута
14:28 26-03-2014
Всеки исландец получи безплатно дигитална валута
Ауроракойните са третата най-популярна криптовалута в света
E-система за събиране на публични вземания стартира в НАП
11:36 16-12-2013
E-система за събиране на публични вземания стартира в НАП
Редуцира времето за подготовка на отчети от 1 месец на 1 час
  Най-четено от анализи
11:41 21-05-2014 Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014
11:36 16-12-2013 E-система за събиране на публични вземания стартира в НАП
14:28 26-03-2014 Всеки исландец получи безплатно дигитална валута
11:21 16-12-2013 Как компютингът в облака ще промени бъдещето на ERP?
11:10 16-12-2013 Как ще изглежда CRM през 2015 г.?