информационни ресурси за бизнеса
образование |  кариери |  обучение
Infoweek
новини
53% от българите купуват смартфон заради интернет връзката
От: InfoWeek
80,5% от потребителите ползват смартфоните си за сърфиране
07:33 22-05-2014
Близо 26% от участвалите в проучването ползват таблети
Използването на интернет е водеща причина за купуване на смартфон от българите според ново проучване на Gemius по поръчка на Samsung.

53,4% от участвалите в проучването българи изтъкват сърфирането онлайн като основна причина за закупуване на смартфон, заедно с използването на различни приложения (42,2%) и на имейл (41,6%).

Що се отнася до демографското разпределение, за жените между 20 и 39 години водещ фактор е възможността за влизане в електронната поща, докато стимул за мъжете е желанието да са в крак с новите технологии.

За по-младите потребители между 20-29 години най-важни са възможността за сваляне на приложения, както и фактът, че повечето им приятели притежават смартфон. По-големият размер на дисплея е водещ за 21,8% от потребителите. 

Според проучването смартфоните са сред най-разпространените технологични устройства (66,2%), като 19,4% планират закупуване в близките 12 месеца. 

Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си, с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден. Над 30% от респондентите обаче познават и ползват само основните функции на своя телефон, а 4,3% никога не са го свързвали с интернет. Най-чести ползватели са мъжете, а по отношение на възрастта – хората между 30 и 39.

Водещата марка сред притежателите на смартфон е Samsung (38,3%), следвана от Nokia (18,7%), Sony/ Sony Ericsson (12,2%), HTC (11.2%) и Apple (11%). Интересно е, че Apple и Blackberry са особено използвани марки от жените и хората между 20 и 29 години.

Сред технологичните устройства таблетите са значително по-слабо разпространени (25,7%), но заедно със смарт телевизорите (15,3%) и смарт телефоните (19,4%) те са сред най-желаните уреди за покупка – съответно 16,6%.

Подобно на смартфоните, всеки трети от притежателите на таблет посочва марката Samsung (31,8%), следвани от Lenovo (15,2) и Apple (10%). Що се отнася до начина на свързване с интернет, почти наполовина е разделението между таблетите с Wi-Fi и 3G/4G и тези само с Wi-Fi.

Основните функции, които притежателите на таблети използват в своите устройства, най-често са сърфиране в интернет (80,5), електронна поща (56,4%) и различни приложения (55,8%). Значителен е процентът и на потребителите, които използват таблета за игри – 49,9%.

По отношение на най-често използваните приложения има по-голямо разнообразие – през приложения за четене на книги и списания, прогноза за времето, карти до приложения за фитнес и спорт. Интересно е да отбележим, че 24% от респондентите отговарят, че използват приложения с образователна цел.

Почти половината от потребителите свалят от 2 до 10 приложения месечно, като 11,3% са тези, който свалят 50 и повече приложения на месец, а 13,2% не свалят нито едно. Очаквано преобладава свалянето на безплатни приложения. 65,6% от респондентите заявяват, че всички свалени от тях приложения са безплатни.


По-голямата част от притежателите на таблети познават всичките им функции, но ги ползват с различна честота.

Проучването е представително и обхваща потребители на всички технологични марки на възраст между 18-55 години от големите градове.
Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Най-нови от новини
Бизнесът в облака е по-ефективен, но дали е и по-зелен?
07:38 21-05-2014
Компютингът в облака намалява разходите и СО2 емисиите
Вредните вещества от ТЕЦ-овете у нас надхвърлят допустимото
07:10 16-08-2013
ТЕЦ-овете не дават пари за пречиствателни съоръжения
Обучения по енергоефективност провежда Шнайдер Електрик
10:56 25-07-2013
Обучава служителите на 13 общини в България
  Най-четено от новини
10:42 18-03-2013 До 92% от всички пробиви са в софтуерните приложения
11:28 15-04-2013 Интернет на нещата е голяма възможност за България
12:55 24-06-2014 Зрелищно шоу подготвят 30 seconds to Mars за Sofia Rocks
07:00 10-08-2013 Производствените си процеси оптимизира Сирма Солюшънс
11:41 21-05-2014 Gartner: Топ 10 стратегически технологични тенденции за 2014