информационни ресурси за бизнеса
България |  свят |  европроекти |  банки |  борси
Infoweek
интервю
Желаем да бъдем доверен съветник на българския бизнес
От: Виктория Лазова
11:49 26-04-2010
Александър Захариев, снимка: InfoWeek
Александър Захариев е управител на Gartner за България. С него разговаряме за амбиците на компанията за българския пазар и ползата от анализаторските услуги за бизнеса.

Г-н Захариев, изминаха близо 7 месеца от откриването на офис на Gartner в София? Защо компанията избра да стъпи на българския пазар?

От 1995 г. Gartner развива своята дейност в Централна и Източна Европа като присъства на българския пазар от 2007 г. чрез своето представителство в Хърватия - Calisto. С цел ускоряване на маркетинговите операции и продажби компанията реши да засили присъствието и позицията си в България. Така през октомври 2009 г. официално открихме офис на Калисто Адриатик - търговски представител на Gartner за България. Имаме сериозни намерения и амбиции по отношение на българския пазар.

Какви по-конкретно са тези амбиции?

Лидерите в корпоративния сегмент и правителствените организации, високотехнологичните и телекомуникационните компании и банковите институции са основен фокус на нашата компания. Gartner показва своята ангажираност и към българските си клиенти и партньори, като вижда потенциал в българския пазар, включително в условия на глобална рецесия. Днес бизнесът е неразривно свързан с високите технологии и ние заявяваме своето желание да бъдем доверен съветник и партньор на българския бизнес.

Отворени ли са българските компании към използване на вашите услуги?

Мога смело да заявя, че българските компании са отворени към използване на нашите услуги. Особено в трудна икономическа обстановка висшите мениджъри са изправени пред тежки решения всеки ден и именно нуждата от обективна и независима експертна информация, която да подпомага стратегическото планиране, обуславя интересът от страна на българските фирми към Gartner. Данните които предоставяме, подпомагат професионалистите в областта на технологиите и висшите корпоративни служители да изграждат, ръководят и разрастват дейността на своите компании.

Българските компании обаче в повечето случаи са малки и средни фирми. Това означава ли, че ще се насочите и към този сегмент?

В Gartner са разработени няколко специфични лиценза, насочени към МСП. Включително един много интересен продукт, разработен за доставчици на продукти и услуги в новите и развиващи се пазари, който дава възможност за достъп до широк спектър от информация от нашето съдържание при изключително добри ценови условия. 

Gartner стъпва на българския пазар след някои от своите конкуренти. Какво ще означава това за работата на компанията у нас? И с какво ще привлечете клиентите?

Gartner е водеща компания в областта на анализите и изследванията в ИТ. Ние предоставяме голямо портфолио от продукти и услуги, каквото не се предлага от конкурентните компании. Компанията организира повече от 70 специализирани събития годишно. Най-известното е Gartner Symposium, което събира над  4000 висши ИТ ръководители. 

Наскоро Gartner придоби две компании – Burton Group и AMR Research, с което продуктовото портфолио и мозъчният тръст от повече от 1200 анализатори и конслултанти сериозно нарастнаха. И разбира се смятам, че най-сериозното доказателство за лидерската позиция на Gartner e, че повече от 60 000 клиенти по света използват съветите и знанието на Gartner.

Относно българския пазар планираме периодични събития по различнни актуални теми с водещи анализатори. Миналата година организирахме Gartner Briefing, на който един от топ анализаторите на Gartner – Анди Кайт, представи „10-те стратегически технологии за 2010”, при това преди симпозиума в Кан.

Кои са най-търсените услуги на Gartner у нас?

Това са основно услугите от Gartner Research портфолиото, като например Gartner for IT Leaders и Gartner Industry Advisory Services. 

Услугите, които предлагаме, са на абонаментен принцип, като има два типа достъп до съдържание на Gartner. Единият е Reference лиценз, който в зависимост от конкретния продукт дава достъп до основните изследвания и анализи на Gartner, както и до фокусирана информация - по индустрии или по роля на ИТ ръководителя. Вторият тип лиценз е т.нар. Advisor, който добавя възможност за неограничени интеракции с анализаторите на Gartner, в зависимост от конкретния проблем, технология, проект и т.н., пред който е изправен клиентът. Абонаментът е на годишен принцип, като 90 на сто от клиентите ни преподписват своите договори. Мисля, че това е най-сериозното доказателство до каква степен нашите клиенти оценяват услугите, които получават.

Предлагаме и специални услуги - т.нар. Executive програми, насочени към висшите мениджъри и CIO, които, имат по-различен фокус и отговорности - те са както технологичен лидер, така и на бизнес лидер в ръководената организация. В рамките на програмите клиентът ни работи с конкретни служители от Gartner – Executive Partner, който подбира информация, и Executive Advisor, който персонално съветва клиента. По тези програми работят изключително оптитни специалисти. Освен това клиентите по тази програма получават достъп до ексклузивни CIO срещи и събития и не на последно място могат да обменят опит с най-голямата общност от повече от 3700 CIO.

Анализатори от България ще търсите ли?

В България има изключително качествени специалисти, с голям опит в индустрията. Gartner постоянно инвестира и увеличава своите анализатори и вероятно в бъдеще можем да очакваме анализатори от България. Но искам да подчертая, че процесът за публикуване на анализи е изключително строг и сложен, като информацията преминава през много стъпки. Най-важното за нас е да предоставяме независима и обективна информация. На практика именно това очакват от нас нашите клиенти. 

Какви са прогнозите за развитие на българския пазар за 2010 г. според Gartner и виждате ли тенденции за съживяване на ИТ пазара у нас?

Като част от общоевропейския пазар и икономиката на глобалния свят, българският пазар въпреки своите специфики, следва общите тенденции. Разбира се, процесите при нас следват едно забавяне от порядъка на 6-18 месеца. В този смисъл има признаци за раздвижване на икономиката и излизане от рецесия и макар те да са по-силно изразени в APAC региона, очакваме нивата на ИТ бюджетите постепенно да се възстановят и в Европа, макар и на равнища от 2005 г. Със сигурност обаче може да се каже, че ИТ е един от секторите, който пострада в по-малка степен от рецесията. 

Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Най-нови от интервю
Очаквайте нови устройства с Bay Trail през Q4 на 2013 г.
10:15 14-10-2013
Богдан Джорджеску от Intel пред InfoWeek
Интернет на нещата е голяма възможност за България
11:28 15-04-2013
Бернд Хайнрихс пред InfoWeek
До 92% от всички пробиви са в софтуерните приложения
10:42 18-03-2013
Димитър Цветков и Борис Накев пред InfoWeek
  Най-четено от интервю
10:42 18-03-2013 До 92% от всички пробиви са в софтуерните приложения
11:28 15-04-2013 Интернет на нещата е голяма възможност за България
11:49 26-04-2010 Желаем да бъдем доверен съветник на българския бизнес
11:10 29-10-2012 Широколентовият достъп e основен инструмент за развитие
10:15 14-10-2013 Очаквайте нови устройства с Bay Trail през Q4 на 2013 г.